reklama

"Boli sme blbí", povedal včera Fedor Gál

Niektorí ľudia sa obávajú, že keď budú počúvať svoju pravdu, donúti ich to úplne zmeniť spôsob života a vylúčia to, lebo nie sú pripravení. Princezná Märtha Louise a Elisabeth Nordengová, autorky knihy Spirituálny kľúč (str.102). A tak sa podcenili aj pán Gál a jeho priatelia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 17. novembra 1989 som ležala na JIS-ke po vážnej operácii a o páde "červenokožcov" (poručíme větru, dešti) som sa dozvedala sprostredkovane. Hneď, ako ma preložili na bežné oddelenie, som vždy po večeri ostávala až do noci "prilepená" k TV obrazovke v nemocničnej jedálni. Keď ma prepustili do domáceho doliečovania, snažila som sa nadviazať kontakt s niektorými ľuďmi z VPN, ktorých som poznala a aspoň písomnou formou som sa pokúšala ponúknuť im svoje skromné publicistické služby (telefonicky to bolo márne). Chápem, mali podstatnejšie a dôležitejšie problémy. Kým som sa, už pohyblivá, začiatkom decembra pokúsila (ostýchavo a plná bázne) priblížiť k ľudom revolúcie, stretala som aj vždy prispôsobivých pomocníkov, aktívnych aj do "nežnej".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Intelektuáli, múdre a rozhľadené osobnosti, ku ktorým som intuitívne inklinovala, by onedlho boli mohli rokovať aj v nákladnom výťahu. Očarení jednou, ani nie priveľmi chytrou líškou jej miesto syra ponúkli rovno moc.

"Veď je taký, ako my, zdravý, mocný , lakomý" boli by si mohli zaspievať s Lasicom, Satinským a Filipom, keby ich boli poznali. Individuality sa však stiahli do známeho smútku nepochopenia a spievať sa im už nežiadalo.

Znovu to bol "jeho" ľud a neskôr "národ" a nebolo dôležité, čo hovoril, ale ako skvele ich ovláda.

Mužská časť národa trieskala v krčmách do stola a opíjala sa pochybným velikášstvom, ženská časť ľudu padala rovno do "bezseba". No, aj medzi ženami boli výnimky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Však, pani Remiášová?

Elena Antalová

Elena Antalová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  598
  •  | 
  • Páči sa:  3 905x

Autorka mnohých, aj ocenených, rozhlas. hier a dramatizácií, poviedok a pásiem, tiež TV a film. projektov. Kedysi redaktorka kultúry. Bývalá členka Rozhlasovej rady. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu