reklama

Peter Gregor by mal dnes narodeniny

Hoci žil sedemdesiat rokov a pár dní a bol geniálnym majstrom umeleckého slova, jeho tvorbu pozná  iba neveľa rodákov. Sme na Slovensku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

"Myšlienku na nevyhnutný skorý zánik som vzal s pokojom stoika, bez zbytočného reptania či vnútorného náreku. Prichystal som si scenár poslednej rozlúčky: žiadne oficiálne kecy, poviedka Denník nebožtíka, skladba L.Cohena Dance Me To The End of Love a potom už šup do pece, miláčik publika, líbling literárnej kritiky!

Čo som však veľmi banoval, bolo, že sa otázka, dokedy budem mať dosť síl tlačiť na podvozku sedemmetrovú kanojku s motorom, naloženú táborníckymi potrebami a proviantom do karloveskej zátoky, zmenila na otázku, či ešte niekedy vôbec...Doteraz som mal dosť síl, výrazné prsné svaly, chrbát pästiara krížovej váhy. A zrazu, zoslabnutý, začal som vyzerať ako sňatý z kríža, s plieckami ako ramienka na bývalé svalstvo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri pohľade do zrkadla zazrel som Smrť, naľakal sa, vysadol na koňa a odcválal do Samary.

Medzičasom ma však chirurgovia vypreparovali tak, že mám pestré možnosti v relatívnom komforte podľahnúť celkom inej chorobe či neduhu, slovom - zomrieť v Samare.

Veď načo som cválal celý ten čas?

Veď kam spejú rieky, ak nie k moru a kam človek, ak nie k smrti?"

Úryvok z knihy Idiotár, ktorú napísal Pierre, ako ho volali priatelia, keď ešte žil. O 12 dní uplynie rok odvtedy, čo žije už len vo svojom rozsiahlom literárnom diele, dramatickej spisbe a spomienkach niekoľkých ľudí. Ak Vám zíde 11. marca na myseľ, chvíľku na neho myslite. Bude rád.

Elena Antalová

Elena Antalová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  598
  •  | 
  • Páči sa:  3 905x

Autorka mnohých, aj ocenených, rozhlas. hier a dramatizácií, poviedok a pásiem, tiež TV a film. projektov. Kedysi redaktorka kultúry. Bývalá členka Rozhlasovej rady. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu