reklama

"Čo si tí ľudia nevymyslia! Ja som svätá"? Čuduje sa Matka Tereza

Albánka Agnes Gonxhne Bojaxhiu bola od 10.9.1946 presvedčená, že sa jej počas cesty vlakom prihovoril Kristus a poveril ju charitatívnou činnosťou. Mala vystúpiť z kláštora a v roku 1948 otvoriť v Kalkate verejnú školu pre siroty

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

V roku 1952 mala presvedčiť predstaviteľov mesta, že, ak jej pridelia nepotrebnú budovu, bude sa v nej starať o tých, ktorí, nikým nepovšimnutí, umierajú na ulici.

Úlohu splnila viac ako na sto percent. Po celom svete sa množili charitatívne zariadenia jej misionárok lásky. Oslavovali a oslovovali ju najznámejšie celebrity sveta, v roku 1979 jej udelili Nobelovu cenu mieru.

Včera ju pápež František vyhlásil za svätú.

Je svätou pre povinné dva zázraky, ktoré cirkev vyžaduje pre možnosť svätorečenia? Už dnes ich vedci spochybňujú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mnohí by možno radi vedeli aj niečo o jej vnútornom svete, ako nám ho dala spoznať v zápiskoch blízkym, o ktorých sa svet dozvedá 19 rokov po jej smrti.

"Raj mi nič nehovorí, napísala kalkatskému biskupovi v päťdesiatych rokoch. "Zdá sa mi prázdny. A napriek tomu mám túto túžbu po Bohu, ktorá ma mučí. Prosím, modlite sa za mňa, aby som sa naňho dokázala, napriek všetkému, usmievať".

Trpela kvôli vnútornému boju, plnom pochybností o Bohu? Nestačila na vyrovnanie sa s Bohom jej neutíchajúca snaha pomáhať sirotám a smrteľne chorým? Týrala samú seba myšlienkami o vlastnej zbytočnosti?

Koľko toho znesie mysliaci človek, náročný na seba aj na iných?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koľko toho zniesol ten, ktorý ju, podľa jej slov, v onom roku 1946 povolal do preťažkej služby?

Rozumieme vôbec aj jeho sebazničeniu?

"Bolo by to nad rámec vášho chápania", povedal, podľa záznamov, svojim apoštolom.

Elena Antalová

Elena Antalová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  598
  •  | 
  • Páči sa:  3 905x

Autorka mnohých, aj ocenených, rozhlas. hier a dramatizácií, poviedok a pásiem, tiež TV a film. projektov. Kedysi redaktorka kultúry. Bývalá členka Rozhlasovej rady. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu