Ak vynecháme TV noviny, ktoré sú, podľa súčasných výsledkov, na Markíze po Počasi najsledovanejšie (na Jojke je to naopak), súčasná úroveň tzv. zábavných programov v súkromných televíziách je divácky neprijateľná (síce, podľa vzoru Dolnej Hornej, pre koho ako). Na vyššiu (úroveň) alebo nemajú alebo nedajú alebo sa zámerne prispôsobujú vkusu takzvaného obyčajného človeka, hoci, kto je "obyčajný" človek, nikdy nikto presne nedefinoval. Pravda je, že takéto oslovenie často používajú aj poslanci a vysoko postavení úradníci, ale väčšina z nich aj tak málokedy uvažuje nad tým, čo hovorí.
Vlastne, o čom uvažovať? Keď ostrieľaný moderátor Voštinár (TV JOJ) vypĺňa, zrejme podľa scenára, čas tým, že žiada hostí (nie deti) odhadovať vek niekoho iného! Ak by sa tak dialo na súkromnej party a šlo by o stávku, dá sa to pochopiť. Ale ako a čím obohacuje a zabáva Jojka programom Uhádni môj vek priemerne rozumovo vyspelého diváka od pondelka do piatku? No, nijako! Taký divák vypína televízor! Samozrejme, ide o súkromnú televíziu, na ktorú diváci nedoplácajú v eurách, ale užitočnejšie by asi bolo siahnuť po románe Marcela Prousta Hľadanie strateného času.
Alebo je zmyslom takého Inkognita, v ktorom nehádajú "bežní" smrteľníci, ale VIP hostia (?!) už nie roky, ale povolanie, ohúriť diváka nevhodným správaním a pod pásovými rečami, na ktorých sa výdatne doslova rehocú a "zábavne" prekrikujú iba oni? Prvotriedni herci?!
Nedávny prieskum diváckej sledovanosti ukázal, že na Jojke sú teda najpozeranejšie Noviny, na druhom Počasie, a tretie miesto obsadil program Československo má talent. Najpreferovanejšie sú v ňom reklamy dlhšie ako súťažné výstupy dokopy, plus ťažko stráviteľné správanie sa hviezd či celebrít v porote. Je až nepochopiteľné, s akou ľahkosťou si dokážu ničiť rokmi nadobudnuté renomé. Hoci ten, ktorý sa predvádza nad mieru pozerateľnosti (mnohí kvôli nemu prestali Talent sledovať), ho asi ani nemal.
V televízii Markíza po Tvojej tvári v diváckej obľúbenosti nasleduje Šport, za ním sa drží Dolná Horná, až po nej v diváckej sledovanosti "ide" program Dobre vedieť. Pozerajú ho diváci, ktorí túžia spoznať nepoznané, zastupujú ich slávou ešte neskazení herci Robo Jakab a Juraj Kemka. Našťastie, na rozdiel od ich "niekoľkých preafektovaných hostiek, s taktným, nevtieravým a doposiaľ neznámym moderátorom Rasťom Sokolom a "vedátorom" Karolom, potvrdzujúcim správnosť odpovedí pokusmi "naživo". Dá sa!